علوم آزمایشگاهی

انواع آزمایش های بیماری ها

علوم آزمایشگاهی

انواع آزمایش های بیماری ها

چطور اطلاعات آزمایشگاهی و پزشکی خود را بالا بببریم

کلمات کلیدی

آزمایش خون

اختلالات ژنتیکی

سقط جنین

بیماری‌های رفتاری

عادت ماهیانه

سرطان سینه

قبل از بارداری

آزمایش ادرار

آزمایش بارداری

اختلالات تیروئید

کم کاری تیروئید

آزمایش تیروئید

آزمایش اسپرم

آزمایش قند خون

هزینه های لقاح مصنوعی و بارداری به روش IUI(آی یو آی) و IVF (آی وی اف)

درمان واژینیسموس یا ترس از نزدیکی و دخول چگونه انجام می شود

لابیاپلاستی چیست و جراحی زیبایی جوانسازی واژن جگونه انجام می شود

معاینه داخلی واژن زنان (معاینه لگن)به چه علت و چگونه انجام می شود

آزمایش آمنیوسنتز چیستو چرا آزمایش آمنیوسنتز انجام می‌شود؟

انواع سونوگرافی دربارداری کدامند و سونوگرافی به چه دلیل انجام می شود

آزمایشات غربالگری سلامت جنین در بارداری چگونه انجام می شود

چگونه از رحم عکس رنگی می گیرند

غربالگری چهارگانه

عفونت‌های جدی

سونوگرافی تجمع مایع

زمان سونوگرافی

در بارداری چگونه انجام می شود

اختلالات کروموزومی

آزمایشات غربالگری سلامت جنین

و هزینه آزمایش زنتیک چقدر است

  • ۰
  • ۰

تشخیص سلامت وجراحی ترمیم پارگی پرده بکارت چگونه انجام می شود

بازسازی پرده بکارت به روش‌های هایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت)، هایمنورافی یا بازسازی حلقه بکارت انجام می‌شود. پرده بکارت یا حلقه هایمن به روش‌های جراحی مختلف ترمیم می‌شود.



برخلاف ختنه زنان که در بعضی فرهنگ‌ها یک رسم به شمار می‌آید، ترمیم پرده بکارت جزء آیین و رسوم فرهنگ‌ها نیست و برای رفع مشکل انجام می‌شود. اهمیت نمادین پرده بکارت به عقاید خاص هر جامعه درباره دختران مربوط می‌شود و با پاره شدن آن جنس مونث از مقام دختر به زنی بارور و زایا تبدیل می‌شود. پاره بودن پرده بکارت دختر در بعضی جوامع عواقب ناخوشایندی برای دختر و خانواده‌اش به دنبال دارد.

روش‌های ترمیم پرده بکارت

ترمیم ساده

باقیمانده‌های پرده به هم نزدیک می‌شود تا پارگی از بین برود و شکاف دوخته شود. بیمار این عمل را به خوبی تحت بی‌حسی موضعی تحمل می‌کند.

Alloplant

در این روش ترمیم از  نوعی ماده زیستی استفاده می‌شود. این روش اقدامی موقتی است که اندکی قبل از ازدواج انجام می‌شود.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یا عمل تنگ کردن واژن جراحی مهمی است که در آن برشی در غشاء واژن ایجاد می‌شود و هر دو طرف واژن به هم نزدیک می‌شود و دوخته می‌شود. این عمل باید مدتی طولانی قبل از ازدواج انجام شود تا فرصت لازم برای التیام وجود داشته باشد. واژینوپلاستی تحت دریافت آرام‌بخش درون وریدی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. این عمل یک تا دو ساعت طول می‌کشد و بیمار می‌تواند فردای عمل در محل کار حاضر شود. بخیه‌ها از نوع جذبی است و نیازی به کشیدن ندارد.

قبل از جراحی ترمیم

قبل از هر اقدامی جلسه مشاوره برگزار می‌شود. متخصص زنان و زایمان یا جراح پلاستیک روش‌های ترمیم پرده بکارت را به متقاضی اطلاع می‌دهد و به وی کمک می‌کند تا بهترین روش را با توجه به موقعیت خود انتخاب کند. معاینه بالینی و معاینه زنان پس از انتخاب روش مناسب انجام می‌شود.

چگونگی انجام جراحی

متقاضی عمل ترمیم بیهوش می‌شود یا بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود تا کمترین دردی را در طول عمل حس نکند. متخصص پس از آماده شدن بیمار عمل ترمیم با لیزر را شروع می‌کند.


پس از جراحی

خبر خوش برای بانوان این است که ترمیم پرده بکارت عملی سرپایی است و لازم نیست بیمار حتی شب عمل را در بیمارستان بستری شود. البته مدتی که بیمار باید پس از عمل تحت نظر باشد، با توجه به شرایط وی تعیین می‌شود، با این حال این زمان معمولاً بیشتر از دو ساعت نیست.

دوران بهبود با توجه به وضعیت بیمار و نوع عمل انجام شده چند روز تا شش هفته طول می‌کشد. هر چند اکثر بانوان می‌توانند پس از چند روز در محل کار حاضر شوند، با این حال بهتر است درباره زمان شروع مجدد فعالیت‌ها و زمان آماده بودن برای رابطه جنسی با متخصص مشورت کنند. پرده بکارت پس از التیام یافتن دقیقاً مانند قبل از پارگی به نظر می‌رسد و همان‌طور عمل می‌کند. مزیت دیگر عمل این است که دیواره‌های واژن به هم نزدیک‌تر و واژن تنگ‌تر می‌شود. پرده بکارت ترمیم شده پس از نزدیکی پاره می‌شود و خون اندکی نیز در اثر پارگی خارج می‌شود.

  • ۹۷/۱۲/۰۳
  • منصور زمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی